חדשות

אבו דאבי ממצבת עצמה כמרכז עולמי של תערוכות אמנות ותרבות

(5/26/2024 1:40:50 PM)

אבו דאבי, הבירה של איחוד האמירויות, הופכת כל אבן כדי להפוך את העיר ליעד גלובלי לאנשים מכל העולם, בכל הקשור לאמנות ותרבות.

הממשלה הפכה את אחד האיים למרכז אמנות. המדובר במקום הנקרא Saadiyat Cultural District.

האי הקרוי בשם זה שמשמעו "אי השמחה" נבחר כבית של מוזיאונים וארגוני תרבות מהעולם.

מי כבר נוכח שם?

מוזיאון לובר אבו דאבי, גוגנהיים (פתיחה בסוף 2025) המוזיאון ההסטורי של אבו דאבי, המוזיאון הלאומי, ברקלי ועוד.

מרכז Manarat Al Saadiyat שהוקם כבר ב - 2008 ארח מאז מאות תערוכות ואירועי תרבות ומדע בהשתתפות מליוני מבקרים. ב - 2022 התקיימה בו תערוכת אמנות בינלאומית בהשתתפות 20 מדינות שהציגו 900 עבודות של 300 אמנים מכל העולם. זו היתה הזדמנות מצוינת להיחשף לאמנים ממדינות כמו ניגריה, קובה,טוניס, קוריאה, מרוקו כמובן ממדינות מאירופה.

גם המפגש העולמי Cultural Summit התקיים שם בהשתתפות אונסקו, מוזיאון גוגנהיים, גוגל ועוד. מובילי ומשפיעני תרבות מ - 90 מדינות נטלו בו חלק.

Louvre Abu Dhabi הוא מתחם בגודל של 24,000 מ"ר שבו 8,000 מ"ר של גלריות. עבודות אמנות מכל העולם מוצגות בו. המוזיאון רכש עבודות במליוני דולרים כאוסף המוזיאון ולצידם הוא מציג תערוכות מתחלפות בשיתוף מוזיאון הלובר בפריז.

במוזיאון 5,971 עבודות של אמנים מכל העולם, כולל ממדינות כמו מקסיקו, סנגל, יפן, מרוקו וקובה.

אחד האגפים המעניינים במוזיאון מציג עבודות קרמיקה מהכפר הראשון באבו דאבי מלפני 5000 שנה. 

 Berklee Abu Dhabi הוא מוזיאון של עולם המוסיקה העכשוית והאמנות הקשורה למוסיקה. מתקיימים בו אירועים והדרכות חינוכיות ומקצועיות לאורך כל השנה. בין היתר מפגש עולמי של יוצרים, מוסיקאים, די ג'י, מוסדות למוסיקה מכל העולם.

Guggenheim Abu Dhabi עוצב על ידי האדריכל פרנק גרי ומשתרע על 80,000 מ"ר עם 28 גלריות ותצוגות בשטח הפתוח. זהו מוזיאון גוגנהיים הגדול בעולם...איך לא?

תקצר היריעה מלכתוב על כל המתרחש באי התרבות והאמנות של אבו דאבי...רק נאמר שאיחוד האמירויות היא לא רק דובאי, של כך פופולרית בקרב הישראלים.

 


חזרה לרשימה >>