חדשות

בתוך המשבר הכלכלי העולמי יש מי שמרוויח: תעשיית התערוכות

(5/24/2009 8:48:35 AM)

מאת: יצחק שלו

 

הרבה גבות הורמו בעת המשבר הכלכלי באירופה בשנות השמונים, כאשר במהלכו, מרכזי התערוכות בגרמניה נכנסו להשקעות עצומות בהרחבת שטחי התצוגה.

 

למה עכשיו? שאלו. מי יציג ? העולם הולך למיתון! והגרמנים לא נתנו לעובדות לבלבל אותם. הם ידעו שהמשבר יחלוף ובעקבותיו תבוא תנופה כלכלית וחברות ירצו יותר מבעבר להציג בתערוכות ויש להכין את התשתיות עבורם.

 

הם צדקו כמובן וחיזקו בכך את הכלל לפיו משבר כלכלי הוא הזדמנות לבעלי אמצעים.

 

סקר שנערך על ידי חברת הייעוץ רולנד ברגר הגרמנית מלמד כי הגידול השנתי הממוצע בתעשיית התערוכות העולמית בעשור האחרון (1998 – 2007) שעמד על % 4.5 התייצב על % 0 בשנת 2008 .

מאחר שמדובר על ממוצע, מעניין להיכנס אל עומק הנתונים משום ששם מגלים כי בגרמניה הגידול היה % 7 ואילו בארה"ב נרשמה באותה שנה, ירידה של % 3.1 .

מעבר לזאת, שוב נרשם גידול בשטחי התצוגה החדשים בגרמניה.

 

הסקר מראה עוד  כי ל – 20 החברות הגדולות בעולם, לארגון תערוכות נתח שוק של % 45 והוא צפוי לגדול בשנה קרובה ואילך.....בעטיו של המשבר הכלכלי.

 

לסיבה לכך יש שם: מיזוגים ורכישות.

 

החברות הגדולות החלו כבר בהליך של מיזוגים ורכישות של חברות קטנות מהם, שנקלעו למשברים עקב ההאטה הכלכלית. המחירים זולים היום מבעבר.

 

שחקנים חדשים

 

למרות חוזקן של אותן חברות, צפוי כי בזמן הקרוב נראה גם שחקנים חדשים בדמות חברות מדיה ענקיות וחברות להוצאה לאור שצפויות, באופן סינרגטי, להיכנס אל תעשיית התערוכות. נראה כי אין להן ברירה אלא להרחיב את סל מוצריהן.

 

חשיבות המיתוג

 

כאמור, תעשיית התערוכות של גרמניה צפויה להמשיך ולגדול, אך לא רק בשל החזון והרחבת התשתיות אלא גם מסיבות תדמיתיות. מרכזי התערוכות שם, בסיוע מסיבי של הממשלה הפדרלית, דאגו במשך השנים למתג את התערוכות כ"חשובות בעולם". ועתה, כאשר המציגים והמבקרים מכל העולם שוקלים את הוצאותיהם לשיווק ביתר הקפדה, הנטייה היא להשתתף בתערוכות החשובות ביותר. הדברים אמורים במיוחד במציגים ומבקרים ממדינות חלשות יחסית...ישראל כלולה בהן, כמובן.

 

בשנת 2012, צופה הסקר, כי 20 החברות המובילות בעולם יגדילו את חלקן ל - % 50 מכלל תעשיית התערוכות העולמית.

 

"הגידול הוא הכרחי כדי להבטיח את העתיד" מדגיש נורברט סטוק מנכ"ל חברת היעוץ.

 

הסקר צופה כי הגידול ינבע מהרחבת הפעילות של החברות המובילות בעיקר בשווקים כמו סין, הודו, רוסיה ואיחוד האמירויות. בשתי הראשונות נמצאים הצרכנים ובשתי האחרונות מצוי הכסף.

 


חזרה לרשימה >>