חדשות

מארני תערוכות בארה``ב מוכרחים לצאת מבדידותם המזהרת

(1/7/2009 10:31:52 AM)

מאת: יצחק שלו

 

אנשי מקצוע מתחום התערוכות בישראל ויצרנים ישראלים המשתתפים בתערוכות בארה"ב, מכירים את הגישה המתבדלת של מארגני התערוכות שם. העובדה שהתערוכות, ברובן, מאורגנות עבור האיגודים המקצועיים האמריקנים, הבטיחה למארגנים שקט נפשי בכל הקשור להכנסותיהם. הם גם לא דאגו כמובן, למבקרים, כי אלו התבססו על חברי האיגודים.

 

מיזוגים ורכישות

 

המשבר הכלכלי, שהחל במחצית 2008 ,שגם אם יתגברו עליו במהלך 2010, צפוי שהתוצאות יורגשו רק בשנים שלאחר מכן, הכניס את המארגנים ללחץ. כבר עתה, החלה להסתמן תופעה שהסימנים הראשונים שלה הם שמארגנים מחפשים חברות עמיתות לצורך התחברויות ובכך להוריד את ההוצאות בכוח אדם ובעלויות ארגון.

 

שווקים חדשים

 

בנאום שנשא היו"ר לשעבר של יריד קלן, בכנס הארגון העולמי של מארגני התערוכות שנערך באיסטנבול בסוף 2008, אמר יוהכן וויט כי להערכתו, למארגני התערוכות האמריקנים לא תהיה ברירה אלא לצאת מבדידותם המזהרת ולחפש הזדמנויות חדשות בעולם. במילים אחרות לארגן תערוכות מחוץ לארה"ב. הוא ציין עוד שהשוק הרלבנטי לכך הוא אסיה ובמיוחד סין.

 

יצויין כי בניגוד למארגני התערוכות האירופים, אלו מארה"ב כלל לא הפגינו עד כה, נוכחות בשווקים שמחוץ ליבשת אמריקה. "יתרת העולם" נשארה מופקרת בידי הגרמנים והאנגלים בעיקר.

 

דורכים על רגלי הגרמנים

 

אם אכן מארגני התערוכות האמריקנים יצאו אל מחוץ לגבולותיהם, עולם התערוכות העולמי עלול למצוא עצמו בתוך מערבולת מסוג אחר. האמריקנים יבקשו קודם כל לייצא את המותגים שלהם ולאחר מכן יאלצו לדרוך על רגליהם של המארגנים האחרים. כלומר, הם ינגסו בנתחים ובחלקות שעד כה היו נחלתם של הגרמנים והאנגלים. צפויה מלחמה עקובה משום שהאמריקנים יבואו עם הכסף שלהם ועם המציגים האמריקנים שעד כה בקושי נראו בשווקים החדשים. מידת הענין שהם ייצרו בקרב האוכלוסיות המקומיות עלולה לאיים על קיומן של תערוכות מקבילות קיימות.

 

ואולי, המלחמות הללו, בניגוד לאלו של המזרח התיכון, יביאו בסופו של דבר לסדר חדש שרק ייטיב עם תעשיית התערוכות העולמית.


חזרה לרשימה >>