חדשות

מרכז הירידים בתל אביב משדרג את עצמו....הנה רעיון ממקום אחר ותגובת המרכז

(6/6/2018 11:49:39 AM)

מרכז תערוכות היום, אינו מיועד רק לתערוכות. זהו מתחם רב תכליתי המיועד לארח אירועים שונים, מאירוע של תערוכה להנדסה, עבור דרך מופעים, פסטיבלים, אירועי ספורט, כנסים..כינוסי מפלגות... ועד לאירועי אמנות.הורסטיליות של הביתנים צריכה להתבטא באדריכלות ובעיצוב ובגמישות להתאמתו לאופי של האירוע. איך עושים את זה בגרמניה ובמקומות אחרים בעולם?

הנה דוגמא מדיסלדורף. בעיר קיים מרכז תערוכות מודרני הבנוי מביתנים מודרניים בהיקפים גדולים מאד. הביתנים אינם גמישים במיוחד וקשה מאד להתאים אותם לאופי של אירוע, אם אין המדובר בתערוכה.

המרכז ויתר מראש על האפשרות להיות גמיש (כי הוא ממילא מלא בתערוכות כל השנה) ולכן חיפש פתרונות מחוץ לבית. אחד המקומות בהם מרכז הירידים מקיים תערוכות נסיוניות הוא ביח"ר ישן בגודל ברוטו של 10,000 מ"ר שהוסב למתחם אירועים רב תכליתי המארח סוגים שונים של תערוכות ואירועים.

איך נראה המקום היום ולמה אנחנו כל כך מתלהבים ממנו?   http://www.areal-boehler.de/?lang=en_us

אנחנו מתלהבים, משום שמבנה כזה מאד חסר במרכז הירידים בתל אביב. אנשים המגיעים לאירועים במרכז ונהנים מהעיצוב המיוחד של הביתן המארח, אינם יודעים שעלויות הפיכת האולם, למה שהוא באירוע, חלות על המארגנים השוכרים את המקום. העלויות כה גבוהות שאלו  האחרונים, מעדיפים לקיים את האירוע במקום אחר שבתשתית שלו חוסך להם עלויות.

המארגנים מעדיפים את מרכז הירידים מסיבות שונות וביניהן החניה הזמינה, לכן האחרון חייב להעמיד להם אופציות ואחת מהן היא עיצוב של אחד הביתנים הקיימים, ברוח עיצוב המפעל בדיסלדורף וכך, חתונות, אירועים פנים חברתיים, קבלות פנים, תערוכות קטנות מיוחדות וכמובן אירוע כמו "צבע טרי" יוכלו לזכות באולם "אחר".

אפרורפו "צבע טרי" האירוע שהתקיים, השנה, לראשונה במרכז הירידים, סבל מאד מהמבנה והתשתית של הביתנים הישנים בהם התקיים. על רקע אחר, עבודות האמנות שהוצגו, היו נראות אחרת....הרבה יותר נכון ומרשים.

ביקשנו את תגובת מרכז הירידים לרעיון מחו"ל וקיבלנו פידבק ולצידו את תכנית השידרוגים. נשמח לקבל פידבק מהקוראים, לתוכן הדברים:

"עם כל הכבוד לביתנים מעוצבים, אנחנו דווקא רואים בגמישות והיכולת להתאמת הביתנים לכל אירוע ולכל דרישה של לקוח, כיתרון ולא כחיסרון. ביתן 2, שנחשב לביתן הגדול במזרח התיכון ובהקמתו הושקעו כ־300 מיליון שקל, יכול לארח כנסים, תערוכות, הופעות וכל אירוע אחר. מדובר בנכס אדיר שמאפשר קיום כנסי ענק ברמה הגבוהה ביותר בעולם. חשוב להזכיר כי מרכז הירידים הוא מתחם הכנסים הגדול, הותיק והמקצועי ביותר בישראל, המארח מידי שנה כנסים בינלאומיים רבים. רק בחודש שעבר פקדו את מרכז הירידים כ–15 אלף תיירים, שהגיעו לכנס החקלאות הישראלי, אגריטך 2018.

 עם זאת, מרכז הירידים בת"א בהחלט רואה צורך בהתחדשות ולכן פרסם לאחרונה מכרזי בנייה בהיקף של 31 מיליון שקל. זה צעד הראשון מתוך שורה של צעדים שמתכנן מנכ"ל החברה, תמיר דיין, במטרה להגדיל את נתח פעילותו כמתחם כנסים בינלאומי שיתחרה במרכזי הכנסים המובילים בעולם כגון ברצלונה, פורטוגל, לונדון וקופנהגן. בין הפרויקטים המתוכננים, הכשרת אולם בקומה הראשונה של ביתן 1, בניית  קומפלקס של עשרה חדרי ישיבות בקומה השנייה של ביתן 2 אשר ישקיף על הלובי וישמש כלאונג' עסקי והקמת שני אולמות נוספים בקומת המרתף של ביתן 2 שישמשו לכנסים ואירועים קטנים יותר. בנוסף, ישופצו ויורחבו כלל הכניסות למרכז כך שיותאמו לגידול הצפוי בקיבולת המבקרים, וכן תוקם, בין ביתן 1 לביתן ,10 רחבה גדולה עם פינות ישיבה ודקים מעץ שתהפוך למקום בילוי ופנאי למבקרים בלב המתחם.

 מרכז הירידים המתחדש עתיד לכלול גם מתחם הסעדה: מכרז למתחם בעלות הקמה של 25-20 מיליון שקל צפוי לצאת בחודשים הקרובים. המכרז מיועד להקמת מתחם של 2,800-2,500 מ"ר בנוי בגובה 2 קומות, שישרת את באי הכנסים ואנשי עסקים המתארחים בירידים. המתחם מיועד להיבנות על שדרות רוקח, עם גישה להולכי רגל ושבילי האופניים ברחוב, בקרבת תחנת רכבת האוניברסיטה־מרכז הירידים וצפויה לפעול בו גם קומת גג".

 עוד חדשות מהנעשה בעולם בתחום התערוכות:  http://www.expoexpo.com/PageLN.aspx
 

 

 


חזרה לרשימה >>