חדשות

התערוכה שיועדה במקור לשיקום נכים, הפכה להיות התערוכה ל"דרך החיים" של אנשים עם מוגבלויות

(6/1/2017 3:46:27 PM)

מארגני תערוכת "רהקר" בדיסלדורף, בשיתוף עם ארגונים ומוסדות המתמחים באנשים עם מוגבלויות ובכללם, אגב, גם זקנים המוגבלים בשל הגיל, עורכים מחקרים כדי לאתר את הבעיות העיקריות העומדות בפני אנשים עם מוגבלות, בין פיזית ובין מנטלית.

כולם הגיעו למסקנה שהטכנולוגיה העומדת לרשות אוכלוסיה זו, מאד מפותחת ובעזרת קופות החולים, הנצרכים משיגים אותן ואת העזרים הנלווים. מה שמאפשר להם להשביח את חיי היומיום שלהם. כך, שני נושאים בולטים מאד בתערוכה, השרות הרפואי ותרבות הפנאי.

בוינה לדוגמא, שהיא "עיר שותפה" לשנה זו, הוחל לפני מספר שנים למפות את הקליניקות של הרופאים לפי מידת הנגישות שלהן. זה כולל גישה פיזית לקליניקה, שרותים מותאמים, חדרי הלבשה מונגשים וכמובן דלפקים ומוקדי שרות העומדים בסטנדרטים. הכל כדי שהאדם עם המוגבלות, לא יצטרך לעזרה מאנשים אחרים כדי לקבל את השרות.

היום, בעזרת אתר מיוחד, יכול כל פציאנט לבדוק מראש את רשימת הקליניקות ולבחור את הקרובה אליו. יש בוינה היום למעלה מ - 200 קליניקות מונגשות.

בנושא תרבות הפנאי, כפי שנכתב במאמר המערכת, הרצון הוא לגרום לאנשים עם מוגבלות לקחת חלק פעיל באירועים, ספורט, הופעות וכן, כמובן נגישות למחשבים, שמהוים היום "חברים" נאמנים של אנשים עם מוגבלות ראיה, לדוגמא.

בעיה אחרת היא שילוב אוטיסטים בדרגות השונות שעל הרצף, בעבודה. הנתונים בגרמניה, שהיא מהמתקדמות בעולם בנושא, מציינים כי כרבע מכלל המבוגרים המצויים בהגדרה, אינם מועסקים ורק 14 אחוזים זוכים לתשלום עבור פעילותם בקהילה.

למען אלו מישראל שעוסקים בנושא ושאנחנו כמובן ממליצים להם לבקר בתערוכה, נציין את הנושאים העיקריים בהם ניתן יהיה למצוא עשרות ומאות חברות המציגים פתרונות והצעות:

פתרונות לחיי יומיום בבית, כולל מטבחים וחדרי אמבטיות ושרותים

מוביליות ועזרים להליכה

אמצעי תקשורת

טיפול רפואי

ספורט, טיולים ובילויים לשעות הפנאי

עזרים לילדים ולזקנים

אימונים, טיפולים ביתיים ואמצעי בטיחות

עזרים אורטופדים

חינוך והשכלה

ועוד......

התערוכה תתקיים במרכז הירידים של דיסלדורף בתאריכים 4 - 7 באוקטובר 2017 ופרטים מלאים עליה + סרטוני וידאו , ניתן למצוא ב -    www.rehacare.com  

כרטיסי כניסה מוזלים אפשר לרכוש באמצעות האתר או אצל נציגות התערוכה בישראל, איטקס שרותי תערוכות בינלאומיות בע"מ 03-6882929 www.itex.co.il

 עוד חדשות מהנעשה בעולם בתחום התערוכות:  http://www.expoexpo.com/PageLN.aspx

 


חזרה לרשימה >>