חדשות

הסינים התחילו לשתות יין!?

(8/10/2016 3:45:34 PM)

כאשר אנשי המחקר של יריד דיסלדורף התבקשו לערוך סקר על צריכת יין בסין, עקב הרצון של הגרמנים לייצא לשם את תערוכת היין המפורסמת שלהם, התוצאות לא היו מרהיבות, אבל הדקדקנים ואולי האופטימיסטים, ראו כמה סימנים, שבעטיים ההמלצה היתה להכריז בכל זאת על תערוכה. ואיפה אם לא בעיר הבינלאומית שנחאי.

מזכרונות אישיים מתקופת שירות בשנחאי, אפשר לומר שבמסעדות בעיר לא היה נהוג להגיש תפריט יינות כחלק ממערך הארוחה. וגם לאחר בקשה, לא תמיד המצרך הזה היה "זמין". עברו 6 שנים ונדמה שחל מהפך גדול בהרגלי צריכת משקאות בסין.

עובדה, כ - % 20 מכלל המבקרים בתערוכת היין האחרונה ב - 2015 היו מתחום ההסעדה ו - % 30 מתחום הקמעונאות והסופרמרקטים.

התערוכה הראשונה היתה צנועה, אבל נטעה את הזרעים שהנביטו ב - 2015 ל - 600 מציגים מ - 33 מדינות, כ - 10,000 מבקרים, מחציתם משנחאי וממקומות אחרים בסין וכן....גם היו 500 מבקרים ממדינות שכנות.

התערוכה הקרובה תתקיים בחודש נובמבר 2016 בשנחאי. המציגים הישראלים שמעמידים מדי שנה ביתן בתערוכת היין המתקיימת בדיסלדורף ומאפשרים למבקרים לטעום יין מישראל, לא ישתתפו בתערוכה בסין, בשל "אי יכולת לעמוד באספקה, במקרה של הזמנות גדולות לסין". זה די מובן, אם כי הנטיה היא לחשוב שאולי כדאי לבדוק את זה בשטח.

ואם לא בשנחאי, אולי כדאי לבדוק את זה בהונג קונג, שם תיערך התערוכה בחודש מאי 2017

הצלחה גוררת הצלחה וב - 2018 תערוכת היין תתקיים בחודש אפריל, גם בסינגפור. זו, המשמשת גם כשער למדינות אחרות כמו האיים, ניו זילנד ואפילו אוסטרליה, יכולה דוקא לעניין את היצרנים מישראל. 

עוד פרטים על תערוכות היין באסיה ב - www.prowinechina.com

אגב, התערוכה הגדולה מכולן תתקיים בדיסלדורף בחודש מרץ 2017. פרטים אצל נציגות ירידי דיסלדורף בישראל איטקס שרותי תערוכות ומידע בע"מ www.itex.co.il 

עוד חדשות מהנעשה בעולם בתחום התערוכות:  http://www.expoexpo.com/PageLN.aspx


חזרה לרשימה >>