חדשות

אקספו 2020 האתגר הגדול ביותר של ישראל בתערוכות העולמיות

(6/16/2016 11:06:20 AM)

הסיסמא של התערוכות העולמיות, המשקפת את עקרונות השוויון בין מדינות, מגיעה עתה למבחן האמיתי הראשון שלה. האם הועד העולמי של התערוכות העולמיות, יתעקש על זכותה של ישראל להציג באקספו 2020 בדובאי? ומצד שני, האם ישראל תילחם על זכותה להיות שם?

שתי שאלות, שנדמה כי עד כה מארגני האקספו לא נדרשו להן. ישראל חייבת "לעזור" לועד העולמי להחליט, בכך שתעמוד על זכותה להציג באירוע העולמי, שיתקיים לראשונה בהיסטוריה של האקספואים, במזרח התיכון.

האם המוטו של האקספו בדובאי "חיבור מוחות ליצירת עתיד" ייושם ב - 2020 בכך שיותר לישראל לחבר את המוחות שלה עם אלו של אחרים במזרח התיכון כדי לייצר עתיד טוב יותר?

זו השאלה וכאן המבחן של ממשלת ישראל. זהו אתגר בלתי רגיל עבור ישראל. ראשית, להיות שם ושנית להראות מה יכול להיות עתיד המזרח התיכון אם חיבור המוחות הזה יעשה.

יודעים כולם שחיבור המוחות והטכנולוגיות של ישראל עם אלו של שכניה במרחב, יעשו רק טוב לכולם.

יש לישראל הזדמנות חד פעמית להראות למיליוני המבקרים מרחבי המזרח התיכון, מי היא, מה היא מייצרת, לחשוף את הטכנולוגיה שלה לעיתות שלום, את החקלאות המפותחת, את הישגי הרפואה ועוד ועוד.

פנים אל פנים, אנחנו והם. ואולי הם ואנחנו נראה ונבין שאין בינינו כל הבדל. אחים אנחנו.

זו ההזדמנות וזה האתגר, אבל מאחר שבינינו לבינם עומדים פוליטקאים עם אג'נדות שונות, כלל לא ברור בשלב זה, לאן זה יוביל....

אקספו 2020 עושה היסטוריה גם מתוקף כך שהוא מוביל הילוך של "נסיעה לאחור". הוא יחל באוקטובר ויסתיים לאחר חצי שנה באפריל, במקום מאי - נובמבר עד כה. הסיבה היא אקלימית, כמובן כדי לדלג על הקיץ הלוהט שם.

יצחק שלו, "בוגר" כמה אקספואים בשרות משרד החוץ הישראלי, מציין שהתכנון הפיזי של אתר האקספו בדובאי, הוא מהנכונים ביותר עד כה ומביא בחשבון קיצור מרחקי הליכה, שבילים מקורים, הרבה צמחיה וצל, מיחזור מים לצרכי קירור ועוד. גם מצד האדריכלות, הוא צופה שזה יהיה האקספו המרשים ביותר עד כה, עולה אף על זה של שנחאי ב - 2010.

וזה המסר: ישראל חייבת להיות שם ועל הממשלה ומשרד החוץ, להתחיל את המהלכים כדי להגיע לשם כבר היום. שלא ידחקו אותנו לאיזו פינה "מסיבות בטחוניות" ושנהיה גלויים, חשופים ומזמינים.

נעקוב אחרי ההתפתחויות.

עוד חדשות מהנעשה בעולם בתחום התערוכות:  http://www.expoexpo.com/PageLN.aspx


חזרה לרשימה >>