חדשות

הסינים מודאגים מקצב הגידול של התערוכות במדינה

(1/31/2007 2:31:16 PM)

מאת:יצחק שלו

 

כלכלת סין נמצאת בשליטה מלאה של השלטון המרכזי. הכל מבוקר ומפוקח ושום דבר אינו נתון ליד המקרה. זה נכון בגדול, אבל נראה שבתחום התערוכות, הסינים איבדו שליטה והם מנסים עכשיו להחזירה.

 

הפתיחות הטוטאלית בפני מארגני תערוכות זרים, הביאה להתנפלות חסרת תקדים מצד אלו האחרונים. הגודל והאפשרויות " הבלתי מוגבלות " סינוורו את עיני הזרים, במיוחד אלו מגרמניה.

 

מהתחלה "צנועה" של 1000 תערוכות בשנת 1997 עלתה תעשיית התערוכות והגיעה בראשית 2007 למספר האדיר של 3,800 תערוכות. כולם מבינים שזהו גידול לא טבעי. מה עוד, שהיקף המחזור הכספי עומד על 1.8 מיליארד דולר. זהו סכום זניח, אם מביאים בחשבון שתעשיית התערוכות העולמית, עם 14,000 תערוכות בשנה, מגלגלת סכום של 300 מיליארד דולר.

 

הפורום הבכיר בסין לשיתוף פעולה בינלאומי – CEFCO שהתכנס לאחרונה בשנחאי העמיד במרכז הדיונים את השאלה כיצד תתמודד התעשייה המקומית עם מה שיקרה בתחום התערוכות עד לשנת 2010 ובמיוחד לאחר האקספו העולמי, שיתקיים בשנחאי בשנה זו.

 

השוק מוצף, התעשייה מתפתה והחשש הוא שיעשו פעולות שהן מעבר ליכולת האמיתית של הסינים. התוצאות של תהליך זה ידועות מניסיונם של אחרים....והן לא ורודות. ראה רוסיה, בעשור הראשון לאחר המעבר לכלכלת שוק.

 

את זאת יודעים הסינים והם מנסים להתמודד עם זה, 60 שניות לפני שיהיה מאוחר.

חזרה לרשימה >>