חדשות

All Party Parliamentary Group (APPG) for Events

(10/28/2015 10:38:28 AM)

All Party Parliamentary Group (APPG) הוא מושג מקובל במדינות רבות בעולם. זהו מוסד שחברים בו חברי פרלמנט מכל המפלגות לצורך ענין מוגדר. לעתים הענין המשותף קשור לרווחה, לעתים למחלות כמו איידס ולפעמים המטרה היא קידום תעשייה מסוימת שהצלחתה היא נכס לאומי.

אם מישהו חושב שזה מוסד מקביל למה שקרוי "ועדות הכנסת", טעות בידו, משום שאצלנו הכל פוליטי, ותלוי באג'נדה של היו"ר. יותר מכך, הועדות מועלות בתפקידן כבקר של הרשות המבצעת בכך, שהן מקדמות את האינטרסים של הממשלה.

רוצה הממשלה שועדה תקבל החלטה שמתאימה לתכניותיה, הקואליציה תחליף את נציגיה בועדה שנטיית ליבם היא לא ללכת עם הממשלה. בקיצור מסחרה.

לא כך המצב במושג שהוזכר למעלה. דוגמא לכך היא הפרלמנטרים באנגליה שחברים בקבוצה למען קידום האירועים בבריטניה. לפי תקנון הקבוצה, עליה להתנהג כמו דירקטוריון של חברה. דהיינו להוסיף אליה חברים מהתחום בו היא עוסקת, לקיים ישיבות קבועות ופעם בשנה לכנס מעין אסיפה כללית בה תותוה הפעילות לשנה הבאה.

למה הוקמה הקבוצה הזו? כי הממשלות בבריטניה הבינו את חשיבותם של האירועים המתקיימים במדינה כמנוף כלכלי, תעסוקתי, תיירותי ותדמיתי ורצו שהמדיניות לא תוכתב על ידי אינטרסנטים אלא על ידי הממלכה. ואיך אפשר להיות בטוחים שכך יהיו פני הדברים? על ידי הקמתה של הקבוצה שחברים בה פרלמנטרים מכל המפלגות ויצורפו אליה מומחים חיצוניים.

הקבוצה הפרלמנטרית, שהיא בנוסחה של הון - שלטון, מייצגת את השלטון, מקיימת דו שיח קבוע עם התעשייה של בעלי ההון. איך אפשר אחרת? הרי התעשייה צריכה בסופו של יום ליישם ולהפיק את החלטות הקבוצה הפרלמנטרית. בתעשייה נמצאים המומחים היודעים לנתח את הרעיונות והסיכויים לבצעם.

בקיצור, ממצים את כל הטוב שבקשר בין הון - שלטון ומקדמים בכך את האינטרסים הלאומיים.

ואצלנו? ראשית, גוף כזה אינו קיים ואם חבר כנסת רוצה ללמוד נושא ומתייעץ עם גורם חיצוני כמו חברה מסחרית, הוא מיד יואשם בחלק הרע של הנוסחה וכתוצאה מכך, הוא יוותר על ההעשרה לה הוא זקוק.

מעבר לזאת, המדינה לא מבינה ולא מכירה בערך הכלכלי ושאר התועלות שיכולות לצמוח לה מתעשיית האירועים, תערוכות, כנסים וקונגרסים, אז למה בכלל להקים קבוצה כזו? כל משרד יעשה כמיטב הבנתו או אי הבנתו ויהיה מה שיהיה.

זכור לי מקרה לפני מספר שנים שישראל הוזמנה להשתתף בתערוכה העולמית - אקספו. ההגיון אמר שמשרדים כמו משרד התיירות או מסחר ותעשייה וכמובן משרד החוץ יקחו את האחריות לארגון ביתן ישראל, שהרי מדובר על חשיפה של ישראל לעולם, אבל אף משרד לא הסכים לקחת אחריות. כך נותר משרד האוצר, שבשגרה, הוא זה האמור לאשר את התקציב בלבד, עם תפוח אדמה לוהט ביד ובצוק העתים, הפך גם למארגן התערוכה

 


חזרה לרשימה >>