חדשות

ארה"ב ואירופה שיקרו לעולם בהתעקשם שחרם כלכלי על אירן הוא שהביא לחתימה על הסכם הגרעין

(10/21/2015 1:24:58 PM)

מנוע החיפוש לתערוכות בחו"ל www.expoexpo.com אינו "מנוע פוליטי" וככזה, מעלה למסד הנתונים שלו את התערוכות החשובות שמתקיימות בעולם, "בלי מורא ובלי משוא פנים" (הזכויות למשפט זה שמורות לאורי אבנרי).

אם החרם הכלכלי שהטילו ארה"ב ואירופה על אירן היה ממשי, הרי שבשנים 2014 ומחצית 2015 לא היו מתקיימות במדינה תערוכות בינלאומיות בהשתתפות יצרנים מארה"ב ואירופה. הנתונים מלמדים כי בשנת 2014 התקיימו באירן ב - 6 ערים שונות, 32 תערוכות בינלאומיות ובשנת 2015 עלה מספרן ל - 47 תערוכות.

המצחיק הוא שב - 2014 בעיצומו של המשבר סביב ענין הגרעין, התקיימו בטהרן תערוכות בינלאומיות בנושאים כמו מטלורגיה,חשמל, מחשבים ואלקטרוניקה - נושאים הקשורים איכשהו לנושא שבגינו הוטל חרם כביכול. כל אלה לצד תערוכות לחקלאות, עיצוב הבית, מוצרי צריכה וכד'. כלומר לא היתה מצוקה כלכלית בקרב הציבור באירן.

תערוכות 2015 מלמדות שהכל חזר לנורמליות (עוד טרם חתימת ההסכם) וכמו בכל מדינה נורמלית, ראינו תערוכות בכל נושאי התעשייה, מוצרי צריכה לבית, אופנה, חקלאות, ספרים ועוד.

הנתונים של 2016 נאספים בימים אלה, ויש לצפות כי תעשיית התערוכות של אירן, שהיתה מפוארת בטרם המשבר, חוזרת למה שהיתה ולפי הערכות עורכי מנוע החיפוש, אף תתרחב ביתר שאת.

אז מה אנחנו לומדים מכך, בפעם המי יודע כמה? שאסור להאמין לפוליטיקאים


חזרה לרשימה >>