חדשות

על הקשר בין סטארטאפ רפואי מגאנה לישראל

(10/20/2015 12:46:46 PM)

בניוזלטר של המינהל לסחר חוץ במשרד הכלכלה, מצאנו את הסיפור להלן והרי הוא כלשונו:

כזכור, דיווחנו על תחרות הסטארטאפים במסגרת ה- World Health Summit, שהתקיימה בברלין.

למסגרת האירוע היוקרתי התקבלו 6 סטארטאפים ישראליים מתוך 30, מתוכם שניים,  NG Needle  ו- Rewalk Robotics , הציגו על במה את רעיונותיהם החדשניים עבור בריאות העתיד בתחרות סטארטאפים מול קהל רב של חברות, משקיעים, מקבלי החלטות בתחום הבריאות ועוד.

הפוקוס על סטארטאפים ישראליים לא התקיים במקרה ואלו נבחרו במיוחד בשל אירועי היובל לכינון היחסים הדיפלומטיים בין גרמניה וישראל.

הסטארטאפ הזוכה, חברת  mPharma, הוכרז בערב הגאלה החגיגי, שהתקיים ליד שער ברנדנבורג. הוא נבחר על ידי חבר מושבעים, שכלל גם את הנספחות המסחרית בברלין.

 mPharma מפתחת פלטפורמת אונליין למעקב אחר מידע רפואי עבור מדינות מתפתחות באפריקה. הפלטרפורמה מאפשרת לרופאים ולממשלות  לייעל את תהליך הפיקוח אחר תרופות ומרשמים הניתנים ברחבי המדינה.

ואם היתה לנו אכזבה קלה, שסטארטאפ הזוכה אינו ישראלי, היא מיד עברה, שכן הקשר לישראל מעניין- המשקיע הראשון של החברה הוא ישראלי, מרכז המו"פ של החברה ממוקם בהרצליה ופעל בתחילה במעבדות המחקר של מייקרוסופט בישראל, שם היה הסטארטאפ האפריקני הראשון, שלקח חלק בתכנית בישראל. משם החל הפיילוט הראשון ופורץ הדרך של החברה בזמביה.

נראה שהחיבור בין ישראל ואפריקה מעולם לא נראה מעניין (ובריא) יותר..

 


חזרה לרשימה >>