חדשות

דוגמא ומופת להתארגנות לקראת תערוכה במשבר

(5/6/2015 9:39:58 AM)

היריד הבינלאומי לפירזול וחלקי רהיטים - Interzum נערך בעיר קלן מזה עשרות בשנים. הוא הצליח למצב עצמו כתערוכה החשובה בעולם בתחומה. אלפי מציגים מכל העולם מופיעים בתערוכה. עשרות אלפי מבקרים מגיעים מ - 110 מדינות.

השנה (חודש מאי 2015) משבר חמור איים לערער את הבסיס היציב של התערוכה. רשות הרכבות בגרמניה הכריזה על שביתת רכבות. רכבות הן האלטרנטיבה הראשית להגעה לקלן משדות התעופה השונים של גרמניה. לדוגמא, רוב המבקרים מישראל טסים לפרנקפורט או לדיסלדורף ומשם ברכבות מהירות מגיעים הישר אל הכניסה לתערוכה.

בהיעדר אופציה כזו, צפוי היה שאלפי מבקרים שתיכננו לבקר בתערוכה יום או יומיים, לא יעמדו בכך. אנשי יריד קלן שבספר הנהלים שלהם קיים סעיף של טיפול מיידי במשבר מהסוג הזה, הגיבו במיידי.הם יצרו מערך הסעות בחינם משדות התעופה המרכזיים אל מרכז הירידים בקלן, העמידו מערך גדול של דיילות בכל אותם מקומות שאליהם מגיעים מבקרים, כתחנה ראשונה, לצורך הכוונה והודיעו שהשרות הוא בחינם.יודגש, שהשרות כלל הסעות בחזרה מהיריד אל שדות התעופה.

היה בלגן, כמובן, משום שלא כל המבקרים ידעו על השביתה ולא כולם התודעו מראש לשרות האוטובוסים החינמי, אבל צאו וחשבו אם יריד קלן לא היה מעמיד אלטרנטיבה, מהו הנזק שהיה נגרם לתערוכה, למציגים בה וכמובן למבקרים מכל העולם.

אי אפשר לחזות מראש משברים שכאלה ואי אפשר למנוע אותם, כמו גם מעשה טרור נוסח תערוכת הקריקטורות בארה"ב, אבל אפשר למזער נזקים, אם נערכים לזאת מראש. וזו כל מטרת ספר הנהלים שהזכרנו בהתחלה. מיזעור נזקים!!!

למעוניינים בפרטים נוספים על המבצע יוצא הדופן הזה: http://www.interzum.com/interzum/Travel-and-Accommodation/arriving/arriving-by-bus-and-train/Bahnstreik/index.php

 

 

 


חזרה לרשימה >>