חדשות

התעשיה הדנטלית של ישראל - גאווה לאומית

(3/18/2015 9:52:48 AM)

50 יצרנים מישראל. מקום 9 בתערוכה הגדולה והחשובה בעולם של התעשייה הדנטלית. עברית ורוסית השפות הזרות הנשמעות ביותר במסדרונות התערוכה....כך נראה ונשמע לאחרונה בתערוכה הבינלאומית IDS בקלן.

 

ישראל היא מעצמה עולמית בתחום השתלים. הביתנים של הישראלים בתערוכה בקלן שהסתיימה בחודש שעבר, היוו אטרקציה. הן מבחינת החידושים שהוצגו והן מצד עיצובם. מהצפיפות שנצפתה סביב הביתנים של הישראלים, נוצר הרושם כאילו המבקרים הגיעו לתערוכה אחרי שעשו שעורי בית ומבלי לבזבז זמן יקר זרמו ישירות אליהם.

 

מדוע ישראל הגיעה למקום הזה?

 

התשובה מורכבת מ - 3 סיבות:

1. היכולות יוצאות הדופן של יוצאי חבר העמים שעלו לישראל

2. המצב הקשה של תעשייני המכניקה העדינה שדחף אותם לשנות כוון

3. הנטייה הטבעית של הישראלים לכוון החדשנות

 

קיבוץ 3 הסיבות הללו הביא לכך שהתפתחה בישראל תעשייה חדשה של יצרני שתלים. מאחר שהשוק בישראל קטן, באופן טבעי הם פנו לחו"ל לשווקים שהתעשייה הזו לא היתה מפותחת דייה.

 

ואנחנו לא מדברים על מדינות מתפתחות, נהפוך הוא. מדינות שלתושביהן יש צרכים וכח קנייה, אך ההיצע היה קטן. בהדרגה ראינו מיזוגים ורכישות של חברות ישראליות וככל שהמודעות לשתלים made in Israel גברה, הצטרפו יזמים וממציאים ישראלים נוספים.

קרוב ל - 1,000 מבקרים מישראל נצפו בתערוכה בקלן. חלקם אנשי מקצוע שבאו לראות חידושים, חלקם יבואנים וחלקם יזמים שלפני כניסה ליזמות חדשה בתחום, באו לראות מה קיים ומה....חסר בתעשייה דינמית זו.

 

סביר, אם כן שבתערוכה הבאה בעוד שנתיים, נראה עוד יצרנים ישראלים ואולי נעלה בדרוג המשתתפים מהעולם למקום שמיני או שביעי?

אנחנו נמשיך לדווח.

עוד פרטים על התערוכה שהיתה וזו שתהייה, אפשר לקבל על ידי פניה למערכת הניוזלטר

 

 

  1.  

חזרה לרשימה >>