חדשות

ארה"ב מזהירה מפני הונאה ברישום יצרנים במדריך תערוכות

(2/11/2015 3:50:32 PM)

בסוף המאה הקודמת (1990 וצפונה) יצרנים ומציגים בתערוכות בכל העולם, היו קורבנות של תרגיל הונאה פשוט שהופעל מאוסטריה על ידי חברה בשם Fair guide . למרבה הצער גם מציגים מישראל נפלו קורבן. לאחר אין סוף תביעות נגד החברה, היא עזבה את אוסטריה והחלה לפעול מסלובקיה תחת שם אחר.

 

איך פעלה השיטה?

 

אנשי החברה שלחו מייל למציג/יצרן בו הודיעו לו שהם מכניסים את שמו ופרטיו למדריך שלהם כמציג בתערוכה X. כדי לעשות זאת, הם ביקשו שהמציג יאשר להם במייל חוזר. מה שהמציגים/יצרנים לא שמו לב הוא שבאותיות קטנות היה כתוב שבחתימתם הם מאשרים תשלום של כ - 1500 דולר עבור הדבר.

 

עד מהרה הגיעה חשבונית לתשלום. למרבה הפליאה, בתוך ים החשבוניות של החברות, מעטים שאלו עצמם עבור מה החשבונית ושלחו אותה להנהלת החשבונות לתשלום. אבל....היו גם כאלה שכן שאלו וכך התגלתה התרמית.

 

האוסטרים, שהביאו זאת בחשבון, דאגו לשלוח לאחר זמן מה, מכתב התראה ממשרד עורכי דין, בו הוזהרו המציגים שאם לא ישלמו, שמם יפורסם והם יתבעו בבית דין בינלאומי.

 

די היה באיום הזה, כדי שהם ישלמו ויוותרו על ה"תענוג" להופיע בכותרות כסרבני תשלום. מעללי החברה ותלונות המציגים, שחשבו שמארגני התערוכות מעורבים בקנוניה, הביאו את המארגנים לפרסם בעמוד הבית של כל תערוכה, אזהרה מתאימה מפני הרמאים.

 

זה הוכיח עצמו ככלי יעיל במיוחד ואכן החברה האוסטרית ירדה למחתרת. לאחר כמה שנים של שתיקה, בהנחה שקם דור של מציגים שלא הכיר את הרמאות, התופעה התחדשה והפעם תחת השם Construct Data Publishers a.s - חברה מסלובקיה.

 

האמריקנים היו הראשונים ליפול בפח ולאט לאט השמועה על מעשה ההונאה התפשטה. הארגון המייצג של המציגים בתערוכות בארה"ב פנה למשרד הפדרלי למסחר וביקש התערבותו. האחרון פנה לבית המשפט, שהוציא צו נגד החברה.

 

למה האמריקנים היו הפעם הקורבן הראשון? משום שבזמנו כתוצאה מהחלטת בימ"ש באוסטריה, התחייבו הרמאים לא לפעול בתוך מדינות האיחוד האירופי.

 

מכיוון שלא אלמן האוסטרי, הם מצאו שוק חדש, אולי אפילו תמים יותר מאירופה....

 

לאור הצלחות העבר של הרמאים בישראל, אנחנו מוצאים לנכון להזהיר את המציגים והיצרנים המשתתפים בתערוכות בישראל (מידע אישי, היו אז כמה מציגים בתערוכת טימבר בתל אביב שנפגעו) ובעולם, ולבקשם לעשות Delit לכל מייל מחברה בלתי מזוהה המציעה את אשר הרמאים מציעים.


חזרה לרשימה >>