חדשות

קונים...מוכרים...תערוכות? כדאי ללמוד משלדון אדלסון

(10/7/2014 11:48:48 AM)

תעשיית התערוכות בעולם, חווה בשנים האחרונות תהליך של ריכוזיות. הגדולים בולעים את הגדולים פחות, שבלעו את הבינוניים, שבלעו את הקטנים...ובסופה של הדרך, עומד תמיד אותו טייקון שבולע את כולם. הריכוזיות מתבטאת לא רק בצמצום מספר המארגנים, אלא גם בנושאי התערוכות. הטייקון קונה את המארגנים שתערוכותיהם מתמחות בתחום מסוים וכך מגיע לשליטה על תחום.

לאחרונה פורסם כי ענקית המדיה מבריטניה חברת UBM חתמה הראשי תיבות עם חברת ADVANSTAR האמריקנית הסכם לרכישתה של האחרונה תמורת 972 מיליון דולר במזומן.

לחברה הנרכשת פורטפוליו של 55 תערוכות ו - 100 כנסים, רובם בארה"ב ועיקר פעילותה בתחום תערוכות האופנה. בכך רוכשת UBM שליטה על תערוכות תעשיית האפנה בארה"ב.

ההסכם צריך להיות מאושר על ידיד בעלי המניות של הרוכשת, בהיותה חברה ציבורית בבריטניה. כמו כן נמסר שהחברה תנפיק אגרות חוב למימון הרכישה.

הסכום המשולם הוא אולי הגבוה ביותר בעיסקאות בתחום רכישת פורטפוליו שלם של תערוכות. אבל נראה כי כמו שיאו של הקופץ לרוחק האמריקני בוב בימון שנקבע במקסיקו בשנת 1968 (8.90 מ') והחזיק מעמד 23 שנים, כך גם השיא שקבע שלדון אדלסון בשנת 1995, כאשר מכר את תערוכת המחשבים קומדקס לקבוצה יפנית תמורת 900 מיליון דולר, לא יישבר בעתיד הנראה לעין.

איך הוא עשה את זה? כלל לא ברור. שהרי מספר שנים לאחר המכירה, התערוכה חדלה מלהתקיים.


חזרה לרשימה >>