חדשות

תעשיית התערוכות והקונגרסים בהונג קונג בחרדה מפני איבוד הבכורה

(9/28/2014 3:14:36 PM)

הונג קונג זכתה בתואר מרכז התערוכות והקונגרסים של אסיה בזכות היותה במהלך ההיסטוריה השער המערבי האחרון לסין. היום, 17 שנים לאחר שהוחזרה על ידי הבריטים לסין, ישנם חששות כבדים שנסיונות השלטון המרכזי בסין "לכפות בחירות דמוקרטיות" על העיר, יבריחו מהונג קונג תערוכות, קונגרסים ואנשי עסקים.

הנה מה שתושבי הונג קונג פוחדים להפסיד אם וכאשר השלטון המרכזי בביג'ין ימנה את המושל וחברי הפרלמנט המקומי, במקום לערוך בחירות דמוקרטיות, כפי שתושבי המקום מבקשים:

בשנת 2013 - 2014 (מיוני ליוני) התקיימו בהונג קונג 1,087 ארועי תערוכות, קונגרסים, כנסים, הופעות ועוד. מתוכם 112 תערוכות בינלאומיות. בסה"כ, בתקופה זו הגיעו לאירועים 5.9 מיליון אנשי עסקים, שבמהלך השהות בעיר,משאירים בה אלפי דולרים בכל ביקור.

נתון זה מדהים בעוצמתו, לאור העובדה שתושבי המקום מונים כ - 7 מיליון איש בלבד. כלכלת המקום תלויה במידה רבה בהכנסות מתיירי עסקים אלו.

הפגנות אזרחים רבות התקיימו בדרישה ל"דמוקרטיה עכשיו" ודי לשלטון הקומוניסטי הסיני. רבים מהמפגינים נשאו את דגלי בריטניה. הרקע להפגנות הוא הגדלת מעורבותה של סין בקביעת המוסדות בעיר ובמינוי "אנשי שלומנו" מטעם המפלגה למשרות משילות.

לא מזמן פורסם סקר לפיו % 33 בלבד מתושבי המקום "גאים להיות סינים". הובטח אמנם על ידי השלטון המרכזי בבייג'ין כי ב - 2017 תתקיים הצבעה כללית (להבדיל מבחירות), אך רבים אינם רואים את הערך שלה, כאשר הבחירה תהיה מתוך מועמדים שיוכתבו על ידי המפלגה בבייג'ין. כלומר,התוצאות לא ישקפו את הרצון האמיתי המצביעים.

סינגפור, המזנבת בהונג קונג במרוץ אחר התואר העיר המארחת אירועים עיסקיים בחלק זה של העולם, צופה מן הצד ומייחלת....


חזרה לרשימה >>