חדשות

מי מכיר עוד תערוכה מקצועית שהתקיימה לראשונה לפני 141 שנים?

(1/6/2014 5:02:25 PM)

יש שיאמרו, שעידן התערוכות המקצועיות בעולם החל אולי אחרי מלחמת העולם הראשונה, כאשר אירופה "היתה זקוקה לשיקום". אחרים יאמרו והם יצדקו, שהתערוכות המקצועיות קיבלו את המשמעות שיש להן היום על התעשייה והכלכלה בעולם, אחרי מלחמת העולם השנייה....כאשר אירופה והמדינות האחרות שנטלו חלק במלחמה "היו זקוקות לשיקום". אבל האמת היא שהעקבות מוליכים אל אמריקה של שנת 1873

התערוכה הראשונה של איגוד הכבאים באמריקה התקיימה בשנה זו. אז גם הוקם האיגוד ומאז, היא מתקיימת ברציפות בערים שונות בארה"ב.

מה הסיבה לחוזקה של תערוכה שכזו? לפי ויקיפדיה עידן הכבאות באמריקה החל במאה ה - 17 עם השריפה הגדולה של בוסטון ב - 1631 שנגרמה מסיגריה בוערת. אז, נחקק גם החוק הראשון (במסצ'וסטס) האוסר על עישון במקומות ציבוריים. הטיפול באש הופקד בידי הרשויות המקומיות ואלו גייסו מתנדבים לצורך פעולות הכיבוי.

רק בשנת 1853 הוקמה יחידת כבוי בסינסינטי המורכבת מעובדים בשכר. כך הונח היסוד להקמת איגוד העובדים בכבאות ב - 1873.

האיגוד הגיע לשיא פרסומו עם מותם הטרגי של 334 הכבאים באסון התאומים בניו יורק ב - 2001.

כיום פועלים בארה"ב 1.1 מיליון כבאים. מהם 334,000 כבאים מקצועיים. השאר מתנדבים. ברחבי ארה"ב פועלות 55,400 תחנות לכבוי אש.

למה כל הנתונים האלה? כדי להסביר את חוזקה של התערוכה לטיפול באש ומצבי חירום שמתקיימת כאמור מזה 141 שנים.

התערוכה נערכת מדי שנה בעיר אחרת בארה"ב, כדי לחזק את הכבאים המקומיים ולתת לאחרים הזדמנות להכיר את העיר ואת הכבאים הפועלים בה.

אתר התערוכה הקרובה שתתקיים בדנוור בחודש אוגוסט 2014 הוא www.iafc.org/micrositeFRIconf


חזרה לרשימה >>