חדשות

על אצטדיונים לספורט ותערוכות וקונגרסים

(11/12/2013 10:17:06 AM)

בישראל אומרים שאצטדיון לספורט מיועד לספורט וכדי לקלוט את אלפי המשתתפים והקהל, יש להעמיד מגרשי חניה מתאימים וקיוסקים להנעמת זמן השהייה. לאחרונה גם החלו לחשוב שאם האצטדיון פעיל ומגיע קהל, הרי יש מקום להעמיד בו חנויות ולהנעים את זמן השהייה, בדבר שהישראלים הכי אוהבים....קניות. אבל נדמה שכאן נגמר הדמיון בינינו לחו"ל.

כי בחו"ל עושים חשבון של אלטרנטיבות  ושל ניצול מבנים מיועדים, למטרות נוספות. כולם מכירים את אצטדיון אולד טרפורד במנצ'סטר בזכות קבוצת הכדורגל המקומית. האצטדיון עבר שיפוץ מדהים במימון גורמים ממדינות המפרץ (איך לא?) והפך להיות מרכז רב תכליתי.

אמרו היזמים: " כדורגל משחקים פעם-פעמיים בשבוע. מגרשי החניה מנוצלים במקביל, המבנה עומד ריק בשאר הימים. למה לא נמצא לו פעילויות אחרות שהמבנה והתשתיות יכולים לתת להן מענה."

מהר מאד הגיעו למסקנה שלפונקציה של תערוכות וקונגרסים במקום, יש ערך כלכלי גדול. וכך היה.

ה - USP של מרכז הקונגרסים והתערוכות של אולד טרפורד הוא הקיר השקוף שלו והמרפסת שפונים אל משטח הדשא של האצטדיון. התכנסויות רבות ותערוכות מתוכננים כך, שבעת קיומם, יתקיים במקום גם משחק כדורגל......

דומה המצב בעיר קובנטרי עם המבנה הרב תכליתי שלה Ricoh Arena שהוא גם אצטדיון לספורט וגם מרכז קונגרסים ותערוכות וגם מרכז קניות. ככה מנוצלות התשתיות במקום כדי להבטיח פעילות בכל ימות השבוע.

אבל לא רק באנגליה. בדיסלדורף למשל, כאשר בנו את האצטדיון המקומי, חשבו שהכי נכון להצמיד אותו למרכז הירידים המקומי כדי לנצל את תשתיות החניה והתחבורה.

היריד מצידו יזם הקמת מלון בתוך האצטדיון Tulip Inn Arena וכן, המרפסת שלו היא חלק מאחד היציעים של משטח הדשא.

מרכזי קניות בתוך מבני ספורט בארה"ב הם מראה שכיח גם כן.

ובתל אביב? משפצים ומרחיבים את מרכז הירידים ועדיין תוחמים אותו בחומות וגדרות כדי שישמש רק את האירועים הפנימיים........ 


חזרה לרשימה >>