חדשות

תאילנד נפסלה במכרז על ארגון התערוכה העולמית אקספו 2020

(6/25/2013 4:48:15 PM)

 

תאילנד נמצאה כבלתי כשירה במכרז לארגון התערוכה העולמית EXPO 2020 . הסיבות לפסילה פותחות צוהר אל השאלה האם כל מדינה יכולה לארח תערוכה עולמית? השאלה עולה גם משום שהיו דיבורים בישראל על כך שאולי תל אביב תגיש מועמדות.

במרוץ על אירוח האקספו בשנת 2020 נשארו הערים הבאות: יקתרינבורג ברוסיה, דובאי באיחוד האמירויות, איזמיר שבטורקיה (שזו לה ההתמודדות השניה לאחר שהפסידה למילנו את האירוח בשנת 2015) וסאו פאולו ברזיל.

 

למה תאילנד נפסלה?

 

הסיבה המרכזית היא החשש שממשלת תאילנד לא תצליח לעמוד בהוצאות המתחייבות מארגון ארוע עולמי שכזה.

על מה מדובר? ההוצאה הממשלתית מוערכת ב - 1.6 מיליארד דולר, לא כולל תשתיות גישה למקום בו תתקיים התערוכה. כדי שהיא תכוסה צריכים לבקר בתערוכה 37 מיליון איש, שישלמו כ - 32 דולר לכרטיס כניסה.

המקום שנבחר לארח את התערוכה היא העיר Ayutthaya  (מורשת עולמית) שבאחד מאיי המדינה. יש באי כ - 70 מיליון תושבים, שההכנסה החודשית שלהם  היא כ - 450 דולר.

 

לפי הנסיון, רוב המבקרים הם מקומיים, כך שקשה לעלות על הדעת שבהכנסה חודשית כזו, תושבי המקום יוכלו לעמוד בהוצאה של רכישת כרטיסים  (כ - 120 דולר למשפחה).

נשאלת השאלה היכן היו מקבלי ההחלטות בתאילנד, כאשר הציעו עצמם לאירוח האירוע.

 

מתוך רשימת הערים שהגישו מועמדות, נראה שרק לאחת מהן לא צפויות בעיות כלכליות כלשהן. הכוונה לדובאי כמובן.

 

אבל, בסופו של יום ההחלטה שתיפול תהיה (כרגיל) פוליטית ולכן אין לדעת מי תבחר.

יש להניח כי הועדה מטעם הארגון הבינלאומי של האקספו, בפריז, זוכרת עדיין את ההחלטה הכושלת שלה לגבי אקספו 1996 שהיה אמור להתקיים בבודפשט.

זו האחרונה, נסוגה לאחר שההכנות כבר היו בעיצומן וכך נוצר פער  בין השנים 1992 (האקספו בסביליה) ל - 2000 (הנובר גרמניה) שבהן לא התקיימה תערוכה עולמית.

 

ואם תשאלו לדעתנו האישית, אנחנו בעד איזמיר.

גם קרוב לבית וגם מגיע לטורקיה שהיום נחשבת לכלכלה ה - 6 בגודלה באירופה וה - 16 בעולם....אבל, כאמור, הפוליטיקה תכריע.....

 

 


חזרה לרשימה >>