חדשות

הזמנויות עיסקיות בתחום החקלאות בקירגיזסטן

(4/21/2013 1:40:11 PM)

התחרות בין הספקים במדינות רוויות היא קשה ולעתים בלתי אפשרית עבור יצואני ישראל, אפילו בתחומים חזקים שלנו כמו חקלאות. לכן, לפעמים כדאי לבדוק שווקים שבהם התחרות עדיין לא החלה ובמיוחד באלו ששם, ישראל היא שם דבר.

לאחרונה הגיע למערכת מידע על תערוכה חדשה שתתקיים בקירגיזסטן בנושא חקלאות. כמו במקומות אחרים, ממשלה מפרסמת תכנית השקעות רב שנתית וספקי העולם נקראים להשתתף בתערוכה, כדי להראות את הטכנולוגיות שלהם.

התערוכה הנוכחית Аjyl Agro תתקיים בבירה בישקק בין התאריכים 22 - 24 במאי 2013. אמנם מאוחר מדי להתארגן לתצוגה, אבל בכל זאת, מומלץ ליצרני תשומות, ספקי חומרים וטכנולוגיות מישראל, לבקר בתערוכה, כי מן הסתם, היא תתקיים בשנה הבאה שוב וכדאי ללמוד אותה.

הממשלה המקומית הכריזה על תכנית רב שנתית, שאמורה להסתיים ב - 2017  שיושקעו בה 140 מיליון דולר, בעיקר לצורך פיתוח תשתית לחקלאות, הקמת מערכות להשקייה, בניית חוות חקלאיות, 14 תחנות לאספקת זרעים ודשנים, העמדת תשתית למעבדות חקלאיות ועוד.

בכל אחד מהתחומים הללו ישראל היא מן המובילות בעולם ובקירגוזסטן יודעים זאת ומצפים להשתתפות ישראלית.

קירגיזסטן היא מדינה השוכנת בין סין ממזרח, קזחסטן בצפון   ואזרביג'ן ממערב. היא קיבלה עצמאותה אחרי נפילת הברית המועצות ב - 1991. חיים בה כ - 5 מיליון תושבים מוסלמים סונים. בעבר היתה קיימת קהילה יהודית גדולה. היום היא מונה כ - 1500 איש. חב"ד פעילה שם.

חברות מישראל מארגנות טיולים למדינה זו, מזה מספר שנים. לישראל אין נציגות רשמית במדינה. השגרירות בקזחסטן מטפלת גם במדינה זו. ויזות מנפיקים בישראל בשגרירות קזחסטן.

עוד פרטים על התערוכה באתר של החברה הגרמנית www.ifw-expo.de המבקרים מישראל יפגשו בתערוכה מציגים מגרמניה, משום שהממשלה הגרמנית רואה בה פוטנציאל טוב ומסבסדת את השתתפות יצרניה בתערוכה.


חזרה לרשימה >>