חדשות

נמצא הפתרון לבעיית האבטלה בישראל

(3/10/2013 8:27:30 AM)

 

מדינה הלוקחת על עצמה ארגון של תערוכה עולמית כמו אקספו, יודעת מראש כי אירוע זה הוא אירוע גרעוני בהגדרתו. ההוצאות הישירות הכרוכות בארגון אירוע שכזה הן עצומות ואינן מחזירות עצמן באופן ישיר.

אבל אם להסתכל על כך במבט של מקרו, הרי שבסופו של דבר, התושבים יוצאים נשכרים ומעבר להשתכרות הישירה, האזרחים נשארים עם תשתיות לטווח ארוך, שאילולא האקספו, ספק אם היו מתבצעות.

מחקר שפורסם לאחרונה, בעקבות ביקורת על כך שמדינה מוכת כלכלה ואבטלה כמו איטליה, לוקחת על עצמה פרויקט עתיר הוצאות כמו אקספו 2015 במילנו, חושף את הנתונים להלן, שמראים שבסופו של דבר, האירוע העולמי תורם רבות לכלכלה המקומית ולתושבים.

ועל מה מדבר המחקר?

ההכנות לאקספו 2015 החלו ב - 2012 ותוצאותיו יורגשו עד לשנת 2020. סביב האקספו, בצורה ישירה ועקיפה, יתוספו כ - 200,000 מקומות עבודה שהפריון שלהם מוערך בתוספת של 24.7 מיליארד יורו.

ענף התיירות יהינה מהנתח הגדול ביותר והוא מוערך בתוספת של 9.4 מיליארד יורו. 80,000 ממקומות העבודה שיתוספו, נובעים מהמועסקים בתיירות. ההערכה היא שתשתיות התיירות שישארו לאחר האקספו, יספקו עבודה למרבית העובדים החדשים, גם לאחר 2020.

ענף הנדל"ן יצמח אף הוא כתוצאה מהאקספו. יתוספו לו כ - 8,000 משרות והערך המוסף שלו יעמוד על כ - 8 מיליארד יורו.

כדי לארח 20 מיליון מבקרים בתקופה של 6 חודשים, התשתיות הקיימות יורחבו. כבישים ואוטוסטרדות חדשות נמצאים בעבודה, בתי מלון חדשים יקומו, הקיימים יורחבו, המסחר במילנו רבתי ישודרג כדי לתת שרות למספרים הגדולים של המבקרים באקספו. החקלאים באיטליה יקבלו זריקת עידוד עקב הצורך לספק כמויות אדירות של מזון. 

וכך הלאה והלאה, בכל תחום התורם לאירוח תיירים ולהצלחת התערוכה. ידוע מן העבר כי מדינות שארחו תערוכות עולמיות, נהנות שנים ארוכות מהעבודות שבוצעו במיוחד לקראת האירוע.

בסביליה ב - 1992 קו הרכבת המהירה מדריד - סביליה הונח לקראת אספו 92'. נבנו גשרים ואוטוסטרדות שמשמשים עד היום. בליסבון שבפורטוגל, לקראת אקספו 98', הוקם הגשר השני מעל נהר הטז'ה, שפתר את בעיית הכניסה והיציאה מהעיר העמוסה.

בעבר הרחוק מונומנטים כמו הקריסטל פאלאס בלונדון או מגדל אייפל בפריז, הם עדויות פעילות לשידרוג העיר המארחת את האקספו העולמי.

אז על בסיס כל זאת, האם ניתן להניח כי ארגון אקספו עולמי בתל אביב יפתור חלק ניכר מבעיות התשתית של מדינת ישראל ויסייע לאבטלה? חישבו בעצמכם.

אקספו 2015 במילנו יפתח לקהל ב - 1 במאי 2015 וימשך ברציפות עד 31 באוקטובר 2015. 


חזרה לרשימה >>