חדשות

Suitcasers - תופעה רצויה בתערוכות?

(2/17/2013 11:27:30 AM)

כשחושבים על מזודה, עולות מיד מחשבות חיוביות על נסיעה לחו"ל. תערוכה בחו"ל מחייבת אריזת מזודה, אז למה כאשר מגיעים לתערוכה עם מזודה, המארגנים והמציגים מסתכלים עליכם בעין עקומה? ולמה המונח "Suitcasers" הפך להיות שם גנאי בעולם התערוכות?

כי אנשי המזוודות נחשבים לחאפרים. כאלה שרוצים להינות מהתערוכה, כפי שהמציגים נהנים, אבל לא רוצים לשלם עבור כך. הם מגיעים לתערוכה עם מזוודה מלאה בחומרים פרסומיים על העסק שלהם. הם עוצרים אנשים במעברים ומנסים לשכנע אותם שהסחורה שלהם טובה לפחות כמו זו של המציגים. הם באים אל המציגים במסווה של מבקרים ולאחר כמה מילות פתיחה מסבים את השיחה לכוונם בנסיון לבדוק אם המציג יכול להיות קליינט שלהם.

מהסיבות הללו, תופעת אנשי המזוודות איננה רצוייה בתערוכות ורבים המארגנים הנערכים לחסימתם של אלו ואוסרים את כניסתם לתערוכה.יש אף כאלה המסלקים בבושת פנים איש מזודה שמתגלה במעברים.

מאידך, ישנם מארגני תערוכות המתייחסים אל התופעה בחיוב......ואף מעודדים אותה. לתפיסתם, כל נסיון "להציג במעברים" יישא במקרה הטוב, תוצאות מוגבלות ורק יגביר את החשק אצל איש המזודה, להיות בפעם הבאה מציג מן השורה.

יש מארגנים בארה"ב שמיסדו את התופעה והם נותנים מעין רשיון לאנשי המזודות להיכנס לתערוכה תמורת 100 - 200 דולר לכניסה. אם כתוצאה מכך שהנסיון שלהם היה בגדר "מעורר תיאבון" הם רוצים להציג בתערוכה הבאה, הסכום הזה יקוזז להם מדמי ההשתתפות כמציג.

אז כמו בנושאים רבים, גם כאן שני צדדים לתופעה אחת ולכן, אנחנו ממליצים לישראלים האורזים מזודות, לבדוק כיצד מארגני התערוכה מתיחסים לתופעה ולמנוע מעצמם עוגמת נפש ונידוי אפשרי מהתערוכה.


חזרה לרשימה >>