חדשות

מה יכולים יצרנים מישראל ללמוד מהתכניות של יריד דיסלדורף לגבי שווקים חדשים?

(2/13/2013 12:48:48 PM)

 

מארגני תערוכות מקדישים חלק ניכר מזמנם לאיתור נישות בשווקים חדשים. הם מחפשים את השביל שיוביל אותם אל השוק המקומי. שביל זה מתפתל במבוכי מבנה הכלכלה המקומית, הוא עובר דרך הרגלי הצריכה, היחס בין תעשייה לשרותים וכמובן אינו מתעלם מההיררכיה החברתית של העוסקים והצרכנים.

מאלף לראות כיצד יריד דיסלדורף הגרמני מנתח את השווקים המרכזיים בעולם - 2013 והלאה לפני שהוא מקבל החלטה להשקיע בשווקים אלו.

השווקים המעניינים ביותר אליבא דמומחי היריד הם : אסיה, סין, רוסיה ואפריקה.

אסיה - בתוך היבשת הענקית, הגרמנים מסמנים את אינדונזיה כקטר שיוביל את שיירת התערוכות שלהם באזור. למה אינדונזיה? כי סך היבוא שלה עלה מ 97 מיליארד דולר ב - 2009 ל - 277 מיליארד ב - 2011 . עיקר ההשקעות, לפי תכניות הממשלה הן בתחומי תשתיות (תחבורה, אנרגיה בניה מסחרית) ובהשקעות בציוד לתעשייה לצורך הגדלת היקפי הייצור במדינה.

שתי סיבות טובות לנוכחות יצרנים גרמנים בתערוכות שהיריד יארגן שם בעתיד הקרוב.

סין - בשנים 2010 ו - 2011 הגידול ביבוא לסין היה גבוה מהיצוא. במקביל, מה שקרוי "מעמד הביניים", גדל בצורה ניכרת ונרשמת כוונה של הממשלה החדשה לעודד מעבר מהכפר אל העיר ולהמשך גידולו של מעמד ביניים. לכך יש השפעה מיידית על היקפי הצריכה ועל יכולת הקנייה של התושבים.

 

מהסיבות הללו, יריד דיסלדורף יגדיל את מספר התערוכות שבבסיסן מורכבות ממוצרי צריכה.

רוסיה - אחרי שנים של "מעבר" אל כלכלה מערבית, תוך שימוש באמצעי ייצור קיימים בתעשייה, נראה שעתה, נוצר צורך לחדש את הציוד והמבנה של התעשייה המקומית.

הצורך לחדש ניכר מאד בתחום הרפואי. גם הפרויקטים שרוסיה לקחה על עצמה כמו משחקי החורף ב - 2014 ומשחקי הגביע העולמי בכדורגל ב - 2016 הם מאיץ רציני בכל הקשור לתשתיות.

העליות בשכר העובדים מתורגמות לעלייה בצריכה. כל אלה מובילים את יריד דיסלדורף להרחיב את פעילותו במדינה ולהוסיף עיר חדשה לפעילות: סנט פטרבורג, שם היריד מקים עם שותף מקומי מרכז תערוכות חדש.

אפריקה: היבשת מתעוררת. אולי לא בכוחות עצמה, אלא בזכות גורמים חיצוניים שמעוררים אותה.

יריד דיסלדורף ביחד עם חברה שויצרית, ערך מחקר מקיף שבסופו, הגיע למסקנה שאת עיקר המאמצים כדאי להשקיע בקניה.

הם איתרו שהמדינה לא רק מהווה שוק מקומי רב עוצמה, אלא שהיא גם דוגמא לשכנותיה. אחוז הגידול השנתי עומד על שבעה אחוזים ומה שעומד לה בעיקר היא תכנית הפיתוח של המדינה בכל התחומים שיעדה הוא שנת 2030.

לשם מכוונים הגרמנים.

 

ולנו, שכל השנים אנחנו סומכים ונסמכים על גרמניה בכל הקשור לכלכלה ועסקים, לא נותר אלא להמליץ ליצרנים ויצואנים ישראלים לעקוב מקרוב אחרי התערוכות והירידים של יריד דיסלדורף - מחוץ לגרמניה ולהצטרף, כל אחד בתחום התמתחותו.


חזרה לרשימה >>