חדשות

שוק התערוכות העולמי הולך בעקבות ה - MIST

(8/30/2012 12:05:08 PM)

על פי דו"ח שפורסם לאחרונה על ידי הכלכלן הראשי של גולדמן זאקס, ג'ים אוניל, הפוקוס העולמי בכל הקשור לייצוא "עובר דירה" מה - BRIC ל - MIST . משמעות הדבר שגם מפת התערוכות עומדת להשתנות ויש לכך כבר סימנים בשטח.

אותו ג'ים אוניל הוא שטבע בשנת 2001 את הביטוי BRIC - ברזיל, רוסיה, הודו וסין .

הוא טען, אז, כי עד שנת 2050  יעלה שוויין של כלכלות ה-BRIC על זה של שש המדינות העשירות בעולם: ארה"ב,יפן, גרמניה, צרפת, איטליה ובריטניה שהרכיבו את גוש מדינות ה-G5 (מלבד איטליה). על פי תחזיתו הייתה הודו אמורה להיות המדינה בעלת שיעור הצמיחה הגבוה ביותר. עד שנת 2007 התנהגה הכלכלה העולמית וכלכלת ארבע המדינות על פי תחזיתו של אוניל, אולם המשבר הכלכלי העולמי שפרץ ב - 2008 גרם למשבר גם בכלכלת המדינות המתפתחות.

אוניל, לא שינה את תחזיתו זו, אך הוא עידכן אותה והוסיף אליה עוד שווקים וקרא להם MIST - מקסיקו, אינדונזיה, דרום קוריאה וטורקיה.

מה שקרה ב - BRIC עומד לקרות גם ב - MIST. מאז 2001 מארגני תערוכות מכל העולם החלו לארגן תערוכות בקצב מטורף בכל אחת מהמדינות שם. בדיעבד, הסתבר להם שההימור שלהם הצליח.

עם הנסיון הזה, הם יחלו להציף את המדינות החדשות בתערוכות. סימנים ראשונים לכך כבר נראים בשטח. החברה הרב לאומית לארגון תערוכות REED חתמה לאחרונה הסכם שיתוף פעולה עם מארגן התערוכות הגדול בטורקיה. מארגן רב לאומי אחר UBM החל לארגן במקסיקו מותגים מוכרים שלו ממדינות אחרות. אותה תופעה ניכרת גם באינדונזיה, שם החברות הפעילות הן בריטיות.

למה אנחנו מעלים את הנושא במסגרת ניוזלטר זה?

כי אנחנו מבקשים להפנות את תשומת לב היצואנים בישראל לכך, שכדאי לבדוק את שוק התערוכות במדינות ה - MIST ולשקול השתתפות בהן.

הראשונים להציג הם הראשונים להרוויח.


חזרה לרשימה >>