חדשות

האם בשנים הקרובות הייצור מסין יעבור לארה"ב?

(12/21/2011 12:36:01 PM)

 מאת: יצחק שלו

בגליון האחרון של port2port המגזין לתובלה, לוגיסטיקה וסחר בעריכת דורון גבע, מופיעה ידיעה מעניינת מאת ברי פינטוב, דמות ידועה ומוסמכת בנושא סחר בינלאומי. מאחר שלתוכנה יש השפעה על תחום התערוכות בסין, מצאנו לנכון להביא את עיקריה.

מחקר אותו ערכה חברת Boston Consulting Group מצביע על שינוי מגמה במערך הייצור הגלובלי לפיו, בחמש השנים הבאות צפוי מעבר של פעילויות ייצור מסין לארה"ב ולמספר מדינות בצפון אמריקה......השכר בסין עולה בקצב גבוה.....דבר המצביע על כך שהיתרון היחסי של סין מול ארה"ב הולך ומצטמק בקצב מהיר....על פי התחזית, עלויות ההובלה הגבוהות המוטלות על מספר רב של מוצרים המיוצרים בסין ומועברים לשוק האמריקני וגורמים אחרים כמו אחזקת מלאי מביאים לכך שפער הכדאיות בין הייצור בסין לזה שבארה"ב הולך ונמוג וכדאי לבחון את העברת קווי הייצור לצפון אמריקה......בתוך חמש שנים תהיה עלות ייצורם של מוצרים רבים בערי החוף של סין, זולה בשיעור של % 10 - % 15 בלבד מאשר ייצורם בארה"ב....הוספת עלויות ההובלה עשויה להביא את הייצור בסין לבלתי כלכלית לחלוטין.....

מנסיון אישי, כתוצאה משהות ארוכה בסין, ניתן להוסיף סימוכין לתחזית זו מן העובדה שחלק ניכר מתעשיית הטקסטיל של סין כבר עברה למדינות אחרות באסיה ובראשן סרילנקה.

תערוכות מקצועיות בנושאים שונים מתקיימות בדרך כלל במקומות בהן יש להן יתרון יחסי מצד הייצור, מה שמוסיף מציגים מקומיים חשובים.(כלל זה, לא חל על גרמניה, אגב). אם סין תאבד את היתרון היחסי ממנו נהנתה עד כה, הדבר ישפיע מן הסתם גם על תעשיית התערוכות המקומית.


חזרה לרשימה >>