04/02/2014 - newsletter # 26
Smart ID show - TLV התערוכה "החכמה" הראשונה בישראל

המושג "חכם" נכנס לעולם התערוכות ביחד עם התוספות של "עיר" ו"זיהוי". כך ראינו השנה בפריז את התערוכה ל"זיהוי חכם" ובברצלונה את ה"עיר החכמה". מטרת התערוכות להכין את המשק לקראת העידן בו חיינו ייסובו סביב הכרטיס החכם.

אותו כרטיס יחיד שנשלוף בכל מקום בו יהיה עלינו להזדהות או לשלם, כי גם כרטיסי האשראי הופכים להיות חכמים. על רקע זה תתקיים בסוף השנה בתל אביב התערוכה הראשונה לזיהוי חכם, זיהוי ביומטרי ו - RFID

למי שלא בקי בנושא, ניתן כמה דוגמאות מהתערוכה בפריז:

התעודה הביומטרית בברזיל, משמשת את רשת התחבורה הציבורית בסאו פאולו גם כארנק אלקטרוני. הנוסע, שעולה לאוטובוס, מצמיד את התעודה לקורא שמותקן באוטובוס. הנוסע מזוהה אך לשם בטחון שהוא המחזיק האמיתי של התעודה, הוא מתבקש להצמיד את האצבע לקורא ביומטרי שמסונכרן עם הקורא האופטי. ברגע שנוצר זיהוי, התעודה מחויבת במחיר הנסיעה.

נשמע מסובך? ובכן התהליך לוקח מספר שניות. זמן שהוא פחות מהזמן הדרוש לשלם לנהג ולקבל כרטיס ועודף.

הדרכון החכם שהונפק כבר במדינות רבות באירופה נסרק בביקורת הגבולות במדינה אליה הנוסע נכנס. פרטי הנוסע עולים על מסך המחשב ובהליך בידוק מהיר ביותר, פרטי הדרכון מאומתים עם כל מאגרי המידע של המדינות האחרות. כך שאם הנוסע מבוקש במדינה שלישית, מיד עולה האזהרה על מסך המחשב. בידי הבודק אמצעים מהירים נוספים לבדיקה, לצורך השוואה לנתוני הדרכון החכם, כדי לאמת שמחזיק הדרכון הוא הוא גם הרשום בו.  

בקולומביה, שבה גניבת אופנועים היא ספורט לאומי (לא ידענו, כמובן) חברות הביטוח מטמיעות צ'יפ של תעודת הזיהוי של רוכש האפנוע על האפנוע עצמו, וכאשר שוטר עוצר רוכב אפנוע ומבקש לודא שהוא אכן בעל האפנוע, הוא קורא באמצעות מכשיר קטן שברשותו את הפרטים מתוך הצ'יפ. לחילופין, כאשר נמצא אפנוע גנוב, אפשר לדעת מיד למי הוא שייך, גם אם הוחלפו בו לוחיות הרישוי.

בברצלונה התודענו לראשונה לקונצפט לפיו נתוני התשתית ישכללו את התשתיות. השיטה מבוססת על מה שקרוי באנגלית Internet of things ובעברית: חיבור חיישנים, לכל מכשיר, המקושרים לאינטרנט.

דוגמאות?

פחי זבל חכמים שמשדרים למחלקת פינוי האשפה של העיריה,מסר לפיו הם צריכים להתפנות.

מערכת החשמל בשכונה הקוראת ומשדרת את רמות הצריכה בכל בית, לפי מכשירים ומעבירה נתונים למרכז, שיודע בעקבות כך לחלק עומסים ולבקש מבעלי הבתים לנתק מכשיר זה או אחר בצורה זמנית.

ישראל עדיין לא נמצאת שם, אבל היא כן נמצאת באמצעו של תהליך הנפקת תעודות הזיהוי הביומטריות וכרטיסי הזיהוי החכמים, שכוללים בין השאר את כרטיסי האשראי.

מערכות החיוב הממשלתיות והעירוניות, אתרי הקניות באינטרנט ,יתאימו עצמם לכרטיסים החכמים על ידי הטמעת טכנולוגיות חכמות. לדוגמא:

מחר, במקום להקליד את מספר כרטיס האשראי בעת קניה באינטרנט, נצמיד את הכרטיס לקורא במסך. בכך תימנע תופעת גניבת כרטיסי אשראי ברשת, מהסיבה הפשוטה שלא יוקלדו מספרי כרטיסי האשראי וההאקרים לא יוכלו לשלפם.

אמרנו מחר? בתערוכה בפריז ראינו שזה מבוצע הלכה למעשה במדינות שכבר השלימו את התהליך.

תערוכת SmartIDshow-TLV שתיערך בתל אביב בין התאריכים 18 - 19 במרץ 2015 תחשוף בפני המשתמשים ונותני השרותים את הטכנולוגיות הקיימות בשוק בעולם. חברות רבות מחו"ל שעדיין אינן פעילות בישראל יציגו לראשונה כדי "להיות כאן כשזה יתחיל".

במקביל יתקיים כנס בינלאומי בהשתתפות מומחים מהעולם שחלקם יחלוק עם הישראלים את נסיונם בהטמעת מערכות חכמות במקומות שונים בעולם.

עוד פרטים על האירוע בתל אביב www.smartidshow-tlv.com


תגובות
הוסף תגובה
שתף בפייסבוק

   
תגובה חדשה
תגובה
שם
דואר אלקטרוני

  

טל. 03-6882929 www.expoexpo.com מוגש על ידי מנוע החיפוש לתערוכות בחו"ל