02/08/2017 - newsletter # 64
תערוכת פוטוקינה לצילום אינה דומה למה שהיתה וגם ...היא משנה מחזוריות

במשך שנים ארוכות, התערוכה העולמית לצילום "פוטוקינה" היתה הסמן הימני של כל הקשור לצילום ולמצלמות. יצרנים כוונו יציאת מוצרים חדשים לעיתוי התערוכה - פעם בשנתיים.  פוטוקינה היתה במה מרכזית של הכרזות על טכנולוגיות חדשות, מצלמות חדשות, אמצעי פיתוח חדשים וכמובן פילם.

זה התחיל עם כך שיצרן משמעותי בשוק הצילום העולמי, החליט להיעדר בשנה מסוימת כי חשב שהתערוכה לא מספיק חדשנית. המארגנים הרימו גבה וכמו בשיר על יוצא הקיבוץ, אמרו "הוא עוד ישוב". אבל הוא לא שב. פעמים ראו אותו "יוצא עם אחרים" בתערוכות קטנות יותר אך "שובבות" באופיין החדשני.

ראו יצרנים אחרים שהחברה לא נפגעה מעצם היעדרותה והלכו בעקבותיה. או אז, הבינו המארגנים שיש כאן משהו עמוק שדורש בדיקה. וזו, העלתה תשובה "מפתיעה": השוק דורש שינוי קונצפטואלי של התערוכה והתאמתו למציאות החדשה. כמה פשוט וכמה נכון.

אומר יו"ר איגוד תעשיית הצילום הגרמנית: "הטרנספורמציה הדיגיטלית של ההדמיה כל כך מתקדמת ופותחת פרספקטיבות חדשות עד כי נוצר צורך לשנות קונצפט וטיימינג". במלים אחרות, יש להכניס תכנים מתקדמים לתערוכה ולקיימה מדי שנה, בהתאם לקצב ההתפתחות.

על כך מוסיפה מנהלת התפעול של התערוכות ביריד קלן: " השינוי החל כבר בתערוכה של 2016 והוא הוכיח שהתערוכה, באמצה את השינוי, שידרגה את חשיבותה ובכך, שמרה על מקומה כמובילה העולמית תחת הקונצפט החדש".

התערוכה הבאה תתקיים ב - 2018 אבל החל מ - 2019 היא תתקיים מדי שנה. בשונה מעתה, היא תעבור מחודש ספטמבר לחודש מאי, כדי לאפשר לחידושים להגיע לשוק עוד בשנה בה היא מתקיימת.

פוטוקינה, אם כן תציג, בנוסף לתצוגות המסורתיות של מצלמות וציוד למעבדות את הדור הבא של טכנולוגיות וציוד למציאות רבודה ווירטואלית, טכנולוגיות ענן, הולוגרפיה, כלים לניתוח ואנליזה של אימג'ים, ניהול של מאגרי צילומים, צילום בשרות המדיה הדיגיטלית והחברתית וכמובן, איך אפשר בלי, אפליקציות ותוכנות.

מעניין יהיה לראות את השינוי הגדול בפרופיל של המבקרים בפוטוקינה. נראה שהצלם המסורתי, זה שידע להפיק דברים נפלאים מתוך עדשת המצלמה, הולך לפנות מקומו לקהל צעיר יותר, "ממוחשב" יותר ועם רצון עז להתקדם בתוך הדבר הישן/חדש הזה שנקרא , אולי בטעות, צילום.

אולי יותר נכון לכנות אותו עולם ההדמיה על כל מרכיביו החדשים.

יהיה מעניין

 

עוד חדשות מהנעשה בעולם בתחום התערוכות:  http://www.expoexpo.com/PageLN.aspx

 

 

 

 


תגובות
הוסף תגובה
שתף בפייסבוק

   
תגובה חדשה
תגובה
שם
דואר אלקטרוני

  

טל. 03-6882929 www.expoexpo.com מוגש על ידי מנוע החיפוש לתערוכות בחו"ל