02/12/2014 - newsletter # 35
למה אין בישראל הכשרה אקדמית לניהול והפקה של אירועים?

בישראל לא נהוגים לימודים גבוהים בתחום ייזום וניהול אירועים. וזה לגמרי לא ברור כי הפקות מהסוג הזה:תערוכות, אירועי שווק חוויתי, כנסים מקצועיים, אירועי פנים בחברות - כל אלה הם חלק אינטגרלי רב משמעות במערך הניהולי/שיווקי של כל חברה, בין אם היא יצרנית או מתחום השרותים.

בתוך לימודי מינהל עסקים באוניברסיטאות, התחום המדובר אינו כלול. התוצאה היא שהעוסקים בתחום לומדים ומתנסים על גבם של הלקוחות, עד הגיעם לתואר איש מקצוע... מתוך הנסיון.

עם כל הכבוד ליכולת הזו (ואני מעיד על כך מעצמי) המצב לפיו רוב העוסקים בפועל אינם יזמים, אלא "ספקי צרכים" אינו מקדם את תחום ההפקות. בהיעדר תואר עם חותמת אקדמית, לעולם, העוסקים בתחום לא יחשבו לאנשי מקצוע.

מתי לאחרונה נתקלתם בלקוח שפונה אל "איש המקצוע" בתואר? מה שהוא בדרך כלל עושה כאשר הוא פונה לעו"ד, מהנדס, כימאי, רופא וכד'.

ועל מה בוכה הנביא? כי בחוץ לארץ המצב שונה ואין שום סיבה שזה לא יהיה כך גם אצלנו. אצלנו כל זב חוטם מכריז על עצמו שהוא מפיק או מארגן תערוכות ואירועים. וזה כמובן חל על תחומים אחרים כמו שיפוצניק, מרפא ואפילו פוליטיקאי.

בארה"ב ובבריטניה לדוגמא קיים תחום לימודים המעניק תואר של "ייזום,ניהול והפקה". מה שיפה בכך היא העובדה שבבריטניה למשל, % 3.9 ממה שקרוי working age adult population הם מנהלים של עסקים חדשים (בין 3 ל - 12 עובדים). בארה"ב זה עומד על % 3.7 בגרמניה, % 2 ובצרפת % 1.8 . צאו וחישבו מה ההשפעה על האבטלה....כי בבריטניה תרומת העסקים הללו לכלכלה נאמדת ב - 42 מליארד פאונד.

בוגר הפקולטה לייזום, ניהול והפקה בחו"ל יוצא לשוק בתום הלימודים כשהוא מצויד בכל הכלים להצלחה. הוא בעל ידע תיאורטי, מבין בכלכלה ובעסקים, מיודד עם מחשבים, יודע להכין תכניות עסקיות וכמובן שולט ברזי השווק.

הסכתלו מסביב אצלנו ואמרו, כמה אנשים העוסקים בתחום בארץ, מצוידים בכלים הללו.....?


תגובות
הוסף תגובה
שתף בפייסבוק

   
תגובה חדשה
תגובה
שם
דואר אלקטרוני

  

טל. 03-6882929 www.expoexpo.com מוגש על ידי מנוע החיפוש לתערוכות בחו"ל