15/01/2020 - newsletter # 87
איך פותרים בקטר, שתארח את משחקי גביע העולם, את בעיות האירוח?

קטר השקיעה כסף רב בפרזנטציה שהגישה לפיפ"א כדי שזה יחליט לקיים את משחקי גביע העולם בכדורגל ב - 2022 במדינה. ראשי קטר הבטיחו שהם "יורידו את השמיים וייבשו את הים" אם יהיה צורך.

תקנון פיפ"א אומר שלמדינה המארחת צריך שיהו בתי מלון ובתים להארחה למספר של 60,000 צופים לפחות לכ התקופה בה נערכים המשחקים. לקטר אין תשתית כזו, אבל מאחר שכסף מאפשר הכל, המדינה העמידה צוות יצירתי בינלאומי לחשיבה , כדי לפתור את הבעיות הלוגיסטיות העומדות לפיתחה.

הרעיון המקורי להוספת חדרי בתי מלון, הגיע דוקא מפינלנד. הרעיון התבסס על המגמה החדשה  העולמית, של "נדל"ן צף". מדינות רבות הסובלות מהיעדר שטחים, עברו לייבוש שטחי ים נרחבים לצורך העמדת ערים, שדות תעופה וכד'. יש כאלה שבהן הועמדו ערים על כלונסאות, בים, בסמוך לקו החוף. 

הפינים הציעו תכנון של בתי מלון צפים. כל מלון בן 4 קומות ובו כמה מאות חדרים. הרעיון התבסס על כך, שאין הגיון לבנות בתי מלון קבועים כדי להיענות לדרישה של פיפ"א משום שלאחר המשחקים, לא תהיה להם דרישה.

כאן, שימוש חוזר במקום אחר בבתי המלון הצפים, נראה כרעיון הנכון. המלונות הצפים עוצבו בצורה יחודית. אורכו של מלון הוא 72 מ' ורוחבו 16 מ'. בכל מלון 101 חדרים בכל קומה, מסעדה ובארים.החשמל מסופק מאנרגיה סולרית, כך שיש שמירה על איכות הסביבה

מספר האוניות שהוזמנו על ידי הקטרים, יוסיפו 1616 חדרי בתי מלון להיצע הקיים. ברור שידרשו פתרונות יצירתיים נוספים ועליהם נדווח בהמשך.

כבר נאמר לפנינו ש"כורח הוא אם כל ההמצאות"...במיוחד כשיש מספיק אמצעים לממשן.

 


תגובות
הוסף תגובה
שתף בפייסבוק

   
תגובה חדשה
תגובה
שם
דואר אלקטרוני

  

טל. 03-6882929 www.expoexpo.com מוגש על ידי מנוע החיפוש לתערוכות בחו"ל