29/06/2014 - newsletter # 31
אחרי 174 שנים, לונדון מבקשת לארח את התערוכה העולמית "אקספו 2025"

עידן התערוכות העולמיות החל בלונדון בשנת 1851, בעקבות רעיון שהיה לנסיך אלברט (אלברט הול?) וגילה לעולם בפעם הראשונה, באמצעות הקריסטל פאלאס, שאפשר לבנות בנייני זכוכית והתקרה לא מתנפצת. 4 טונות של זכוכית עם קונסטרוקציית ברזל. איש לא העלה במוחו עד אז, שאפשר לבנות ארמון מזכוכית

בהמשך (עם הפסקות מתבקשות בעטיין של מלחמות עולמיות) התערוכות העולמיות התקיימו ברצף במקומות שונים בעולם וכל אחת מהן גילתה לעולם המצאה חדשה. לא רבים יודעים כי "החוט המדבר" הלא הוא הטלפון, היכה את העולם בתדהמה בתערוכה של פילדלפיה ב - 1876. תאורת הרחוב נחשפה לראשונה בתערוכה בפריז ב - 1900. לראשונה ניתן היה לקיים אירוע בחוץ בלילה. מי יודע שהפעם הראשונה בה נחשפה מכונת תפירה,או הריצ'רצ' למכנסיים, היתה באקספו? כך גם המדרגות הנעות והרובוט המדבר הראשון באוסקה יפן 1970

 

מליוני תיירים מתפעלים עד היום ממונומנטים כמו מגדל אייפל בפריז, מבנה האטומיום בבריסל, מוזיאון גרנד פאלה בפריז, עיר המגורים "הביטאט" במונטריאול, הגלגל הענק בוינה ועוד - כולם מונומנטים שהוקמו בתערוכות העולמיות.

 

שיכור מההצלחה של המשחקים האולימפיים של 2012 בלונדון, החליט ראש העיר הנמרץ של לונדון, בוריס ג'ונסון, להחזיר עטרה ליושנה ולפתוח בדיון ציבורי על הגשת מועמדות לארח את האספו העולמי של 2025 בעיר.

 

בריטניה הפכה להיות בשנים האחרונות דוגמא ומופת לחידושים טכנולוגים ותעשייתיים ואת זאת רוצה ראש העיר לחשוף לעולם. "יש להוסיף לכך" הוא אומר "שלונדון היא בירה תרבותית עולמית  וראויה, אחרי כמעט 2 מאות, לארח תערוכה עולמית".

 

נחכה ונראה.

בינתיים, בשנה הבאה, מילנו תארח את התערוכה העולמית ואחריה בשנת 2020, דובאי תתכבד בכבוד הזה.

באמצע, עוד יהיה אקספו קטן (3 חודשים בלבד) בקזחסטן ב - 2017


תגובות
הוסף תגובה
שתף בפייסבוק

   
תגובה חדשה
תגובה
שם
דואר אלקטרוני

  

טל. 03-6882929 www.expoexpo.com מוגש על ידי מנוע החיפוש לתערוכות בחו"ל