01/12/2013 - newsletter # 24
האם יתכן ש - % 5 מהאוכלוסיה ביקרה בתערוכה מקצועית? או שמא זהו דמיון מזרחי?

בחודש אוקטובר האחרון התקיימה בדובאי התערוכה לתקשורת GITEX שמוגדרת על ידי מארגניה, כתערוכה הגדולה ביותר באזור. לאחר התערוכה פורסם כי ביקרו בה 130,000 איש ב - 5 הימים בהם היתה פתוחה. בעקרון זו תערוכה המיועדת לבעלי מקצוע אבל לפי הנתון לעיל, ביקרו בה כמעט % 5 מכלל התושבים בדובאי.

דובאי מונה כ - 2.2 מיליון תושבים מהם יש להניח כ - % 70 נשים וילדים.אם להסתמך על כך ששתי האוכלוסיות הללו, לא מרבות לבקר בתערוכות, הרי שהנתון שהתפרסם הוא עוד יותר דמיוני מהרושם הראשון.

מספרים גדולים נועדו להרשים, אבל במקרים מסוימים, כמו זה שלפנינו, הם רק יכולים להזיק. נתון של 25,000 איש ביום, אומר שאף אחד לא הצליח לראות דבר בתערוכה מרוב צפיפות והמציגים לא יכולים היו לעשות עסקים.

זה מזכיר במשהו את סין של לפני 2 עשורים, כאשר תערוכות מהמערב החלו לצוץ שם. או אז הסינים פרסמו נתונים אפילו יותר דמיוניים מהדובאיים, אבל הסינים, כמו סינים, לומדים מהר והיום הם מאד משתדלים להצמד למציאות.

אבל באזורנו, אנחנו עדיין בעידן "אלף לילה ולילה" ולא במהרה נשתחרר........


תגובות
הוסף תגובה
שתף בפייסבוק
 
אין ספק שהכותב יודע מה הוא כותבב....הנה דוגמה "טרייה" מאירוע "מיני תערוכה" בקניון יס פלאנט בראשל"צ... המארגנים כותבים... חוכמת הכלים הבלתי מאויישים (כלי טיס, כלי רכב וכלי שיט) של מדינת ישראל מתרכזת היום באתר יס פלנט שבמערב ראשון, שם נפתח הבוקר אירוע ראשון מסוגו בארץ ובעולם – כנס מקצועי, תערוכה ומפגן אווירי, יבשתי וימי של כלים בלתי מאוישים, באירגונם ובניצוחם של אנשי אתר האינטרנט iHLS, המחזיק מזה שנה מדור מיוחד וקבוע בנושא כטב"מים. ראשון מסוגו בעולם ???שבועיים אחרי אירוע באותו נושא המאורגן על ידי המתחרים שלהם באווניו ועשרות תערוכות ואירועים כאלה בישראל ובעולם כבר עשר שנים ?? והנה ההמשך: שלושת אלפים איש ואשה צפויים היום להגיע אל אולמי ההרצאות, .... בפועל..מה היה?? תיכוניסטים מבתי ספר טכניים ומבקרי הקניוןם בדרך לסרט או למקדונלד..ועוד כמה משתאים כמוני שבאו לראות הכצעקתה ?? ועוד כותבים המארגנים... מתחם יס פלנט מקושט ומדוגלל כולו בדגלי המדינות והאורחים המשתתפים. ???? חו"ל ?? משתתפים בינלאומיים ? נו באמת....היו כמה אזרחים נחמדים עולים חדשים ותיקים ממדינות חבר העמים ואתיופיה שהסתובבו בין המוצגים שהתעשייה האוירית הגדולה בחרה להציב שם (אם לא ידעתם היכן מבזבזים את תקציב הביטחון שאתם משלמים עליו...) באולמות ההרצאות ירצו טובי המומחים מהארץ ומחו"ל על הכל מכל: כלים בלתי מאוישים ואמנות המלחמה, לא התאפקתי ונכנסתי לשלושת האולמות של הכנסים הבינלאומיים....אחד היה ריק והסדרן אמר שלא היו אנשים אז ההרצאה בוטלה (בשעה 12:00 בערך) בשני הירצה מנהל מכירות של אחת החברות לקהל של 28 אנשים (ספרתי) מתוכם כעשרה חיילים צעירים , מספר אנשים מבוגרים שדוקא הקשיבו בקשב רב ועוד שלוש נשים ביקשו לצאת כי "הם רק נכנסו לשמוע בדרך לארוחת צהריים בקניון.." בשלישי היו 12 אנשים ..היה שקט, חשוך ונעים.... אבל השיא עוד לפנינו..אם אין אני לי מי לי...שימו לב לצניעות של המארגנים... ותיקי סלונים אוויריים בפריס, מציגים ועיתונאים, שכבר הגיעו הבוקר למתחם אירוע במערב ראשון, הביעו השתאות נוכח קנה המידה המרשים של האירוע, ולא נמנעו מעריכת השוואות, בצניעות הראויה, בין אירוע התעופה הענקי בפריס כל שנתיים לבין האירוע המתחיל בשעה זו בישראל, עם ייחוד כחול-לבן אחד – זה האירוע בה' הידיעה של כלים בלתי מאויישים בלבד.... בצניעות הראוייה....בצניעות הראוייה...שימו לב הצרפתים..היזהרו בסלון האוירי בלה בורז'ה ובסינגפור...קניון ראשון לציון מאחוריכם..... אין גבול כפי שאמרתם....
12/12/2013 12:39:22 PM
סמי סבוי תאל.מיל.

   
תגובה חדשה
תגובה
שם
דואר אלקטרוני

  

טל. 03-6882929 www.expoexpo.com מוגש על ידי מנוע החיפוש לתערוכות בחו"ל